Magyarok a TechCrunch Disrupt-on!

New Yorkban és Bostonban pallérozódtak magyar startupok: a TechCrunch Disrupt rendezvényen és specifikus képzésen vettek részt magyar csapatok.

A világ egyik legnagyobb startup eseményén, illetve másfél hetes képzésen vehetett részt négy magyar startup az Amerikai Egyesült Államokban. A Magyar Nemzeti Kereskedőház (MNKH) és a Design Terminál jóvoltából megvalósuló program kiváló lehetőséget jelentett a nemzetközi kapcsolatépítésre, a szakmai tudás bővítésére, illetve hasznos piaci visszajelzések gyűjtésére.

2016. május 9-20. között az MNKH InnoTrade és a Design Terminál mentor programjának keretében négy magyar startup vehetett részt tanulmányúton az Egyesült Államok keleti partján. A túra első állomása a világ egyik legjelentősebb technológiai seregszemléje, a New York-i TechCrunch Disrupt volt, melyen a tech világ legújabb innovációinak és fejlesztéseinek bemutatására került sor, befektetők, vezető vállalatok képviselői és a nagyközönség részvételével.

A szakmai rendezvényt követően másfél hetes bostoni képzésen szerezhettek tapasztalatot a magyar startupok a MassGlobal Partners (MGP) nevű stratégiai tanácsadó cég szervezésében, mely a technológia és tudomány területén segíti projektek piaci érvényesülését az Amerikai Egyesült Államokban.

A világ legfontosabb startup eseménye

Az egyik legrangosabb startup eseményként számon tartott TechCrunch Disrupt-on évek óta a legjelentősebb startupok, innovátorok és aktív befektetők vesznek részt a világ minden pontjáról. Ebben a nemzetközi környezetben képviselte hazánkat négy magyar startup, a 3D nyomtatást egyszerűsítő Leopoly, a Laborom leletrendező alkalmazás, a Publishdrive nevű e-könyv megosztó felület és a komplex keresőmegoldásokat kínáló Precognox.

„Nagyon fontos, hogy a magyar startupok megismerjék azt a versenykörnyezetet, ahová kilépnének termékükkel, szolgáltatásukkal. Az így szerzett ismeretek, visszajelzések, tapasztalatok beépülhetnek a cégek további tevékenyégébe, így valóban olyan fejlesztéssel léphetnek a külpiacra, mely megállja a helyét a nemzetközi versenyben” – mondta Ducsai-Oláh Zsanett, a Magyar Nemzeti Kereskedőház vezérigazgatója.

Piacképes tudás a legjobbaktól

A TechCrunch eseményt követően Bostonba látogattak el a csapatok, ahol egy másfél hetes képzésen vesznek részt 2016. május 20-ig az MGP szervezésében, mely az Amerikai Egyesült Államok egyik legjelentősebb, cégre és személyre szabott tréningeket biztosító szervezete.

A közel két hetes program során a startupok megismerhették az Amerikai Egyesült Államok piaci és üzleti sajátosságait, megtanulhatták hogyan keltsék fel az amerikai befektetők érdeklődését, több mentor előtt mutathatták be projektjeiket, valamint számos közösségi eseményen inspirálódhattak. Részt vehettek többek között a neves MIT 100K nevű hallgatói versenyen, ahol az MIT (Massachusetts Institute of Technology) tanulói nagyvállalatok vezetői előtt mutatták be ötleteiket, fejlesztéseiket.

„Ma már nem csak a Szilícium-völgyre kell koncentrálni, hiszen az Egyesült Államok keleti partján is több nagy múltú startup központ található, melyekre érdemes figyelni. Az MIT egyetemnek helyet adó Boston szintén ilyen, éppen ezért tartottuk fontosnak, hogy az InnoTrade program keretében ide is eljussanak a startupok. A csapatok a képzés során értékes elméleti és gyakorlati tudással gazdagodtak, sikeres helyi szakértőktől tanulhattak, ezáltal közelebb kerülve a sikeres észak-amerikai piacra lépéshez” – tette hozzá Marozsi László az InnoTrade program vezetője.

Kapcsolódó posztok:

A bejegyzés kategóriája: Blogzine
Kiemelt szavak: , , , , , .
Közvetlen link.

Hozzászólás

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.