Magyar előadó a Google varsói exportrendezvényén

Az exportpiacokon érdekelt közép-kelet-európai cégek számára rendezett konferenciát nemrégiben a Google Varsóban. A rendezvényen a Google és a McKinsey & Company szakértői, valamint lengyel, cseh, ukrán és görög technológiai cégek vezetői mellett Szabó László, a Growww Digital társalapítója és növekedési szakértője is előadást tartott.

„Ma a közép-kelet-európai régió online piacai minden eddiginél jobb növekedési lehetőségeket kínálnak a vállalkozásoknak. A szemünk előtt nőttek fel olyan cégek, mint az E-optika, az Electronic-star, a POPGOM vagy éppen a Szállás.hu. Nagyon örültünk a Google meghívásának, óriási megtiszteltetés volt, hogy megoszthattuk az export piacokon szerzett tapasztalatainkat és átadhattuk a tudásunkat” – mondta a szakember.

A 13 országból érkezett 120 résztvevő megtudhatta, hogyan segíti üzletüket a folyamatautomatizálás, a felhőalapú és big data-megoldások. Szabó László előadásában saját ügyfeleik példáján mutatta be, hogy a régió miért vonzó az e-kereskedelemmel foglalkozó cégek számára: gazdasága az EU átlaga feletti mértékben növekszik, miközben a nyelvi korlátok miatt a nagy nemzetközi versenyzők még nem tarolták le a piacot. Tanácsokat adott arra nézve is, hogyan válasszunk célpiacot a terjeszkedéshez. A kulturális különbségek figyelembe vétele mellett a Google eszközeivel (Trends, AdWords Keyword Planner) és más megoldásokkal (SEOmoz, SimilarWeb) gyorsan és költséghatékonyan felmérhető a piaci versenyhelyzet, a termékünk, szolgáltatásunk iránti igény.

Ugyanakkor készen kell állni arra, hogy az első időszakban jelentős befektetéseket tegyünk, és a megfelelő helyi marketingszakember kiválasztása is komoly feladatot jelent – hívta fel a figyelmet a szakértő.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..