Blogzine

Interjú a Knorr-Bremse és a Design Terminal új startup programjáról

– A Knorr-Bremse Vasúti Járműrendszerek Hungária Kft. forgácsoló és felületkezelő üzemének igazgatójával egy új startup programról beszélgettünk, melyet a Design Terminallal közösen indítottak.

– Mi a Knorr-Bremse stratégiai célja a startupok bevonásával globálisan, illetve lokálisan, Magyarországon, illetve a szűkebb régiónkban?

– Agilis működés megtapasztalása startupokkal történő együttműködés, közös projekt során. A Knorr-Bremse Rail Systems szeretne megfelelő válaszokat találni a jelen és a jövő üzleti kihívásaira az így elindított projectek segítségével. Emellett Employer branding célja is van a startupokkal történő együttműködésnek, szeretnénk magunkat pozitívan megkülönböztetni a többi piaci szereplőtől, mindezzel növelni a budapesti gyár vonzerejét a jelen és jövő munkavállalói irányába. Másképpen: a startupokkal együttműködve szeretnénk új fajta izgalmakat, impulzusokat hozni gyárunk életébe, ezzel növelve budapesti gyárunk megtartó erejét.

– Hogyan segíti ezt a célt egy olyan program, amelyet most a Design Terminallal közösen megvalósítanak?

– A Design Terminál egy jól ismert, nemzetközi tapasztalattal rendelkező szervezet, a jelenlegi startup világban egy kiváló katalizátor a nagyvállalatok irányába és igaz ez fordítva is. Széles kapcsolati tőkével rendelkeznek világszerte így segítik a startupok pontos kiválasztását esetünkben, illetve teszik hatékonnyá a kiválasztott startupok nagyvállalati integrációs programját.

– Miben különleges, egyedi ez a program?

– A Knorr-Bremse Rail Systems Budapest a Design Terminal közreműködésével először vágott bele egy olyan programba, melyben 3 kihívásra a világ számos pontjáról összesen több, mint 80 jelentkezés érkezett startupok részéről. Ez a típusú együttműködési forma a mai világunkban sokkal inkább a szolgáltató-, illetve a bankszektor eseteiben közkedvelt.

– Nagyon sok startup jelentkezett. Miben erősek a jelentkezők, miben kellene fejlődniük. A nagyvállalat főként milyen kompetenciákat keres a kis csapatokban?

– Kifejezetten sikeresnek minősíthetjük a programot a tekintetben, hogy 80-nál is több innovatív startupot sikerült megmozgatnunk a kihívásainkkal 2 hónap alatt. Többszörös szűrést követően 10 csapatot hívtunk meg az innovation bootcamp-re amit szeptember 19-21. között tartottunk az A38 hajón. Kivétel nélkül mondhatom, hogy a 10 legjobb csapat került kiválasztásra. A csapatok erősségei közé sorolhatók, hogy nagyon aktívak voltak a program során, proaktívak, számos kreatív ötletet, megoldást sorakoztattak fel. Továbbá minden csapat már piacképes termékkel jelent meg a bootcamp-en, de ennek ellenére nyitottak és rugalmasak maradtak a további fejlesztések, customizáció irányába. Ugyanakkor talán fejlesztendő területként lehet említeni, hogy esetenként kommunikációjuk, főként termékértékesítés tekintetében erőtlen.

– Melyek a főbb startup kompetenciák, amiket megtapasztaltak a program során?

– Elsőként a rugalmasság, a gyorsaság, az empátia és a türelem. De fontos, hogy a startupok átütő innovációkat, újításokat hozhatna a nagyvállalati környezetben; emellett új, nem várt irányok és az out of the box gondolkodásmód is lényeges tapasztalatunk volt.

– A startupok mit nyernek az együttműködéssel?

– Elsősorban nagyvállalati tapasztalatot, referenciát, termék referenciát, illetve hosszútávú együttműködési lehetőséget.

– Technológiai szempontból mire van önöknek szüksége?

– Elsősorban a belső folyamataink optimalizálása, a kommunikáció javítása, az adminisztrációs terhek enyhítése belső folyamatokban, de jól jön a stratupok kapcsán erősödő transzparencia, valamint a jobb együttműködés és csapatmunka.

– Mit ajánlanak a legjobb startupoknak e verseny után?

– A legjobbakkal pilot projektekre kötünk szerződést rövid illetve közép távon, azaz 6-12hónapra. Viszont nyitott a hosszú távú termékfejlesztés lehetősége is, amely 1-2 évnyi közös munkát jelent.

Megosztás