Blogzine

Eljött a használat alapú napelemes rendszerek kora

FUZIA márkanévvel új fejezetet nyit a hazai lakossági- és vállalati napenergia-hasznosításban a kulcsrakész, innovatív megoldásairól ismert VPP energetikai vállalatcsoport.

A Magyar Energia és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH) legfrissebb, évközi adatai szerint Magyarországon 1.144 MW beépített napelemes termelőkapacitás működik. Ennek mintegy 38 százaléka (388 MW), ún. háztartási méretű kiserőműként, több mint 50 ezer háztetőn dolgozik. Ezekből az 50 kW alatti termelési kapacitású, kisfeszültségen csatlakozó napelemes rendszerekből csak tavaly 10 700-at telepítettek. A 2019-es pontos számokra még várni kell, de a piac dinamikája alapján meglepetés volna, ha a bővülés idén nem haladná meg az újabb 10 ezernél is több hálózatra kapcsolást. A Magyarországon épült 2,7 millió lakóingatlan között több mint egymillió olyan épület, családi ház van, amelyre akár már holnap napelemes rendszert lehetne telepíteni. A lakossági és kisvállalati piac további több tízezer potenciális nagyvállalati ügyféllel egészülhet ki. A VPP ezért is döntött úgy, hogy a villamosenergia fogyasztók piacán is érdemes innovatív megoldásokkal megjelennie. E döntés eredménye a most bejelentett FUZIA.

A FUZIA a lakosságtól a nagyvállalatokig, minden mérettartományban kínál napelemes energiatermelő rendszereket úgy, hogy a megrendelő – végfelhasználó számára megtervezi, engedélyezteti, telepíti és üzemelteti is a napelemes rendszereket. „Meggyőződésünk, hogy a FUZIA gyors, látványos és egyértelmű bizonyítéka lesz annak, hogy ma már a helyben megtermelt, tiszta energiát adó napelemes rendszerek használata nem más, mint racionálisan, gazdaságilag is igazolható jó befektetés” – mondta a sajtótájékoztatón Szalai Gyula, VPP Intelligens Energiaszolgáltató Zrt. Igazgatója.

A FUZIA biztos abban, hogy az ügyfeleinél telepített Napelemes Rendszerek napjaink legolcsóbb, zéró környezetterhelésű villamosenergiáját biztosítják a fogyasztók számára. Emellett a beruházások az energiaköltség megtakarításból 7-9 év alatt megtérülnek, miközben 25-30 évig energiát termelnek.

FUZIA OTTHON és KKV: 50 kW teljesítmény alatti háztartási méretű napelemes rendszerek, melyek lefedhetik a lakossági, illetve KKV fogyasztó akár teljes villamosenergia igényét is. (Ezek a rendszerek jellemzően 1,5 – 15,0 millió HUF-os ártartományban elérhetőek).

FUZIA BUSINESS: 50 kW teljesítmény feletti napelemes rendszerek energia-intenzív vállalatoknak. Az ügyfelek választhatnak az üzembe helyezett napelemes rendszerek megvásárlása mellett hosszú távú bérleti, illetve hosszú távú villamosenergia szolgálgatási (használat alapú fizetési modell – pay/use) konstrukciót is.

A saját üzemeltető csapatra és saját ügyfélportálra is épülő szolgáltatás- csomag garantálja a megbízhatóságot. A szolgáltatási spektrum pedig olyan széles, hogy a vállalati szegmensben jelenleg a FUZIÁ-nak még kevés a versenytársa. A vállalati ügyfelek választhatják a használat-alapú fizetési módot is, ami a napelemes rendszerek piacán újdonságnak számít.

A FUZIA szolgáltatási rendszer piaci bevezetése 2019 júliusában megkezdődött. Az elmúlt három hónap visszajelzései pozitívak: az online értékesítési csatornákon több mint 1 200 háztartás és KKV energiaköltségeinek csökkentésére tett a cég műszaki-gazdasági javaslatot, és 5 900 kW napelemes rendszert is összeállított. A konzultatív tanácsadói hálózaton keresztül 110 nagyvállalat fejlesztési lehetőségeit vizsgálta meg, és 41 MW helyi fogyasztásra optimalizált napelemes rendszer fejlesztésére, megépítésére és üzemeltetésére tett javaslatot és ajánlatot.

A marketing és az értékesítés hatékonyságának növelése érdekében a cégcsoport központjában (Dorottya Udvar, 1113 Budapest, Bocskai út 134-146., C. épület) létrehozta a FUZIA Showroomot, mely mostantól a FUZIA állandó demonstrációs helységeként üzemel. A hi-tech bemutatóterem célja, hogy az érdeklődők és leendő ügyfelek már a beruházási döntéseiket megelőzően megismerkedhessenek a napenergiára épülő energiarendszerek konkrét műszaki megoldásaival és várható üzemeltetési feltételeivel, és szakmai tanácsadást kaphassanak olyan környezetben, ahol az őket érdeklő technológiai megoldások és rendszereszközök is „élőben” megtekinthetők. A bemutatóterem a jövőben az értékesítés támogatása mellett, iparági találkozóknak és edukációs programoknak is teret biztosít.

A FUZIA bevezetése a VPP számára lehetőséget biztosít arra, hogy elindítsa hagyományteremtő karácsonyi jótékonysági kampányát. A kezdeményezés során a csatlakozni kívánók szimbolikusan támogathatják, hogy a vállaltcsoport 2,5 millió forint értékű, 5,58 kWp DC teljesítményű, komplett napelemes rendszert telepítsen a Napsugár Idősek Otthona számára. Ehhez a segíteni kívánóknak mindössze annyi a feladata, hogy november 26. és december 23. között regisztráljanak a napsugar.fuzia.hu oldalon és Facebook profilképükkel lefoglaljanak egyet-egyet az 5 ezer napelemcellából. A FUZIA célja, hogy a kampánnyal felhívja a figyelmet a család és az összetartozás fontosságára.

Megosztás