Blogzine

Hogyan hatnak a chatbotok a B2B online marketingre?

Felbolydította a marketinges szakmát is az AI alapú szöveget, tartalmat előállítani képes alkalmazások megjelenése. Pár hét alapos tesztelés után összefoglaljuk tapasztalatainkat.
A chatbotok jelentős hatással lesznek a B2B online marketingre. Ennek több oka is van a Teahouse Consulting szakértői szerint.
A chatbotok ugyanis képesek forradalmasítani azt a módot, ahogyan a B2B és ipari vállalkozások a marketinget megvalósították. A chatbotok az alábbi módokon lesznek képesek segítséget nyújtani a jelenlegi trendek szerint:

  • a hatékonyság és a termelékenység növelésével,
  • az adatgyűjtés és a betekintés javításával, valamint
  • a személyre szabás és az ügyfelek bevonásának fokozásával.

Ahhoz, hogy a B2B cégek a versenytársaik előtt maradjanak, érdemes megfontolniuk a chatbotokba való befektetést és azok használatát marketingtevékenységeik fokozására.
A chatbotok fokozhatják a hatékonyságot és termelékenységet
A chatbotok egyik fő hatása a B2B online marketingre a hatékonyság és a termelékenység növelésében rejlik. A chatbotok segítségével a vállalkozások automatizálhatnak három olyan ismétlődő és időigényes feladatot, amelyek gyakran az ügyfélszolgálathoz és az értékesítéshez kapcsolódnak:

  • a gyakran feltett kérdések megválaszolása,
  • az ügyfelek segítése a termékoldalakon való navigálásban és
  • az ügyféladatok gyűjtése.

Ezen feladatok automatizálásával a vállalkozások időt és erőforrásokat szabadíthatnak fel, amelyeket jobban el tudnak költeni stratégiai jelentőségű kezdeményezésekre. Az Ai nem fogja feltalálni az örök élet titkát, ám a jó szakemberek kapacitását az igazán értékes, stratégiai gondolatok felé tudja vinni, hiszen nem szívja el a rutin az erejüket.

A chatbotok javíthatják az adatgyűjtés eredményességét

Egy másik módja annak, hogy a chatbotok hatással lesznek a B2B online marketingre, az adatgyűjtés eredményességének javítása. A chatbotok használatával az ügyfelekkel való interakció során a vállalkozások értékes adatokat és betekintést gyűjthetnek a célpiacukról. Nem kell túl sok idő ahhoz, hogy tűpontosan a célcsoport szóhasználatában és stílusában jelenjenek meg az anyagok. Most már az időbeni határok is leomlanak, hiszen egy tartalom pillanatok alatt válhat hipercélzottá. Ezzel együtt a B2B marketing szakemberekre garantáltan szükség lesz még jó darabig.
A chatbot csupán egy hasznos és gyors eszköz  – ha igazán eredményes marketinget akar, forduljon a Teahouse Consulting szakértő csapatához!

Megosztás