Na végre: itt a modern BKV jegyvétel

Egyetlen érintéssel, másodpercek alatt vásárolhatunk jegyet és bérletet a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) járataira az M4-es metró állomásain, valamint a legfontosabb közlekedési csomópontokban kihelyezett automatákból, amelyek a készpénzes és a hagyományos bankkártyás fizetésen kívül lehetőséget adnak a PayPass-fizetésre is. 

A BKK és a MasterCard együttműködésének köszönhetően már több mint 60 darab új PayPass-képes jegyautomata gondoskodik arról, hogy megszűnjenek a kígyózó sorok a jegypénztáraknál.

„A tervek szerint a BKK 2015 év elejére összesen 300 új jegy- és bérletkiadó automatát helyez üzembe, így mintegy hatszorosára bővül az eddigi kártyás fizetési lehetőségek száma, a PayPass bankkártyák használatával pedig még könnyebbé, kényelmesebbé válik a jegy- és bérletvásárlás. Korábban kevesebb, alig kilencven helyen lehetett a fővárosban bérletet váltani, közülük is mindössze ötven ponton volt lehetőség bankkártyával fizetni, ezért az új jegy- és bérletkiadó automaták megjelenése látványos fejlődést jelent a budapesti közösségi közlekedést használók számára” – mondta az új jegyautomatákkal kapcsolatban Vitézy Dávid, a BKK vezérigazgatója.

4esmetro-moricz1
A 4-es mertó Móricz Zsigmond körtéri állomása

 

 

Aki rendelkezik PayPass bankkártyával, az új automatáknál a lehető legtöbb terméket megvásárolhatja: a jegy vagy bérlet kiválasztása után a kártya odaérintésével hozzájuthat a kívánt termékhez, nem kell (apró)pénzzel bajlódnia. Az automata 5000 forint alatti vásárlásoknál PIN kódot sem kér, így valóban másodpercek alatt megtörténik a fizetés.

 

„A budapesti tömegközlekedésben ez az első alkalom, hogy az utasok egyérintéses fizetéssel vásárolhatnak jegyeket, bérleteket. Ez azért jelentős változás, mert a PayPass-technológia utat nyithat további nagy léptékű fejlesztések, például a kártyás beléptetés felé is” – mondta Eölyüs Endre, a MasterCard igazgatója.

 

A PayPass-technológia rendkívül gyorsan terjed: már világszerte 63 országban, Európán belül pedig 34 országban elérhető. Legfőbb alkalmazási területe a nagy forgalmú üzletekben, a tömegközlekedésben, a benzinkutakon történő fizetés, ahol a vásárlók számára kiemelt szempont a gyorsaság. Magyarország a PayPass-fizetés elterjedtségében a világ élvonalában jár, hiszen megközelítőleg kétmillió egyérintéses fizetésre alkalmas bankkártya van forgalomban az országban.

Kapcsolódó posztok:

One thought on “Na végre: itt a modern BKV jegyvétel

  • 2014. július 20. vasárnap at 14:25
    Permalink

    “az új jegy- és bérletkiadó automaták megjelenése látványos fejlődést jelent a budapesti közösségi közlekedést használók számára”
    —————————————

    Az új jegy- és bérletkiadó automaták megjelenése csak akkor lett volna látványos fejlődésnek nevezhető, ha a BKK – a tőle megszokott módon – nem szúrt volna el most is mindent, amit csak lehetett.

    Nézzük csak növekvő sorrendben a pancserségeket.

    1. Az új jegykiadó automaták olyan vékony papírra nyomják a jegyeket, amit a szokásos jegykezelő automaták gyakran nem tudnak érvényesíteni. Még arra sem voltak képesek, hogy megfelelő vastagságú papírt válasszanak.

    2. A megfelelő vastagságú papír alkalmazása helyett Vitézy a jegykezelő automatákat akarja lecseréltetni. Nyilván azért, mert a lehetséges megoldások közül ez a legdrágább és a legésszerűtlenebb.

    3. A hőnyomtatóval előállított jegyek és bérletszelvények az utas zsebében a meleg és a pára hatására már egy hét után is olvashatatlanná halványulhatnak, vagyis használhatatlanná válnak. Annyira spóroltak a minőségen, hogy a méregdrága automatákba még egy tartós nyomatot adó nyomtatót is sajnáltak belerakni.

    4. Ahhoz képest, hogy a BKK súlyos százmilliókat költött az elektronikus jegyrendszer bevezetésének előkészítésére, olyan papíralapú jegykiadó és jegykezelő automatákat akarnak nagy számban, drága pénzért beszerezni, amelyeket az elektronikus jegyrendszer bevezetése esetén ki kell majd dobni.

    5. Az elektronikus jegyrendszer bevezetésének első lépése az lett volna, hogy 2015-ig MEGSZÜNTETIK a papíralapú jegyeket és bérleteket:
    http://www.bkk.hu/fejleszteseink/elektronikus-jegyrendszer/
    Ehhez képest a 300 papíralapú jegy- és bérletárusító automatát 2015-ig akarják üzembe állítani.

    Lassan már ideje volna megkérdezni Vitézyt, hogy egyáltalán van-e olyan, amihez ért.

    Mert hogy a városi tömegközlekedés megszervezésében kutyaütő, az tutifix.

    Reply

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.