Blogzine

Nálunk sincs már szükség pénztárcára – itt a Telekom MobilTárca

Nincs már szükség pénztárcára!. Megérkezett a Telekom digitális pénztárcája, a MobilTárca. (x)

 A nyáron lezárult sikeres MobilTárca tesztet követően a Magyar Telekom az országban elsőként elindította a MobilTárca szolgáltatást. A Telekom partnereinek, az OTP Banknak, a MasterCardnak, a SuperShopnak és az InterTicketnek köszönhetően már induláskor országszerte kiterjedt elfogadói hálózat várja a MobilTárca használóit.

A MobilTárca egy olyan alkalmazás, amellyel virtuális formában egy helyen – egy arra alkalmas mobiltelefonban, illetve NFC SIM kártyán – tárolhatók egyes bank- és hűségkártyák, továbbá koncert-, színház- és más belépőjegyek. Így egyszerűen és biztonságosan, egy érintéssel lehet fizetni, hűségpontokat gyűjteni, valamint rendezvényekre belépni.

Christopher Mattheisen, a Magyar Telekom vezérigazgatója elmondta: „Elérkeztünk a mobilhasználat új korszakához: a MobilTárca digitális pénztárcává alakítja az okostelefonokat. Európában elsőként mi mondhatjuk el, hogy a MobilTárca szolgáltatásunkkal nem csak fizetni lehet, a fizetésen túl kínálunk benne pontgyűjtésre hűségkártyát, valamint a tárcában tárolhatók a megvett rendezvényjegyek is. A többféle szolgáltatás mellett a MobilTárca használatának elterjedését segíti, hogy az elérhető kártyákhoz és jegyekhez kiterjedt országos elfogadóhálózat is kiépült az elmúlt évek során. Bízunk benne, hogy hamarosan már a mobillal fizetés is ugyanolyan természetes lesz, mint a mobillal való fényképezés vagy internetezés.”

A Telekom célja, hogy az egész országban, minél szélesebb körben elérhető legyen a szolgáltatás, így országos hálózattal rendelkező partnerekkel karöltve indítja útjára a MobilTárcát. A fizetési folyamat technológiai háttere és a tranzakciók biztonsági védelme a MasterCard nemzetközi szabványain alapul. A fizetési szolgáltatásban a Telekom partnere az OTP Bank, a MobilTárcába tölthető virtuális bankkártya a legtöbb OTP betéti számla mellé igényelhető december elejétől. „Az OTP Bank elkötelezett az innovatív és előremutató megoldások alkalmazásában” – mondta el Kovács Antal, az OTP Bank vezérigazgató-helyettese. „A virtuális bankkártya megalkotása során rendkívüli figyelmet fordítottunk a biztonságra, így a MobilTárca ugyanolyan biztonságos, mint a chipes kártyák. Az egyszerűség és gyorsaság nemcsak a használatnál volt számunkra kiemelt szempont, hanem a kártyaigénylési folyamat kialakításánál is, ezért azoknak, akik az OTPdirekten keresztül igénylik a kártyájukat, a szerződéskötés teljes folyamata elektronikusan történik” – tette hozzá.

 mobiltarca111

Hemberger András, a MasterCard Europe régiós vezetője elmondta: „Örömmel üdvözöljük a MobilTárcát a magyar piacon, és büszkék vagyunk arra, hogy nemzetközi szabványainkat bocsáthattuk partnereink rendelkezésére, amelyek a világ számos más országában már sikeresen működnek. A MasterCard a hazai elfogadóhálózat bővítésével megalapozta a MobilTárca sikerét, és hozzájárult ahhoz, hogy az egyérintéses fizetés tekintetében Magyarország ma az élvonalba tartozik, világviszonylatban is. Az aktív szakmai részvételünk nem zárul le a projekt kezdetével, hiszen a jövőben is a MasterCard hitelesíti, hogy a mobilfizetési ökoszisztéma elemei megfelelőek, mint például a mobiltelefon, a SIM kártya, a mobiltárca, az elfogadó terminálok. Bízunk benne, hogy a MobilTárca is hasonlóan gyors ütemben hódít majd teret Magyarországon, mint a technológia alapját adó egyérintéses bankkártyás fizetés.”

A hűségpont gyűjtés és beváltás a SuperShoppal együttműködésben valósul meg. Hovanyecz Norbert, a SuperShop ügyvezető igazgatója elmondta: „A SuperShop híd a kereskedők és a fogyasztók között. Célunk, hogy kártyabirtokosaink életének minden területét lefedjük kereskedelmi partnereink szolgáltatásaival. A fogyasztók számára egyértelmű előny, hogy  vásárlásaikért hűségpontokat gyűjtenek, majd kedvezményekre váltják azokat. Az a jó hűségprogram, ami mindig elérhető, és mindig a fogyasztók rendelkezésére áll. Kártyabirtokosaink és partnereink számára erre ideális eszköz a mobiltelefon és a MobilTárca.”

A jegyvásárlás biztosításában a Jegy.hu oldalt üzemeltető InterTicket a vállalat partnere. Jobbágy Ervin, az InterTicket ügyvezető igazgatója elmondta: „A jegyértékesítés terén fantasztikus lehetőségek nyílnak a mobil-használattal. Az InterTicket olyan fejlesztésekkel, megoldásokkal jelenik meg itthon és más országokban is, amelyek – minden kétséget kizáróan – fel fogják forgatni a piacot. Mindezek alapja a jegyek teljesen elektronikus formában, így a MobilTárcában történő kezelése, NFC-alapú azonosítása.”

Az elfogadói hálózat kiterjedtségét mutatja, hogy a szolgáltatás elindításának időpontjában fizetni országszerte több mint 18 ezer elfogadóhelyen (mintegy 38 ezer terminálon) lehet; hűségpontot gyűjteni és beváltani közel 600 üzletben, automatában, valamint ugyanennyi taxiban; míg 23 budapesti rendezvényhelyszínen biztosított a MobilTárcában tárolt NFC jeggyel való belépés.

A MobilTárca igénybevételéhez szükség van egy arra alkalmas okostelefonra és SIM kártyára, a Google Play Store-ból letölthető MobilTárca alkalmazásra, valamint a Telekommal kötött mobil hang- és internetelőfizetésre. Jelenleg 15 fajta MobilTárca-képes mobilkészülék közül választhatnak az érdeklődők, év végéig pedig több mint 30 készülékre bővül a kínálat. Készülék oldalról gyors felfutást vár a Telekom, becslései szerint 2015 végére közel 1 millió MobilTárca-képes okostelefon lesz az ügyfeleknél. Az ügyfelek meglévő SIM-kártyájukat díjmenetesen cserélhetik le bármely Telekom üzletben MobilTárca-képes SIM kártyára.

A MobilTárca alkalmazás és szolgáltatás ingyenes. Néhány funkció használata adatforgalommal járhat, melynek díja az ügyfél által használt díjcsomag függvénye. A MobilTárcában elérhető szolgáltatásokhoz kapcsolódó díjakról a szolgáltatók saját honlapjukon adnak tájékoztatást.

A fizetés, a pontgyűjtés, valamint a rendezvény belépőjegy érvényesítése a mobilkészüléknek a szolgáltató termináljához való érintésével történik. Az egy érintéssel történő adatátvitelt az NFC (Near Field Communication)* technológia biztosítja. Az, hogy minden tranzakció a legnagyobb biztonságban történik, illetve az ügyfelek kártyáinak adatai biztonságosan tárolódnak, a MobilTárca-képes SIM kártyán található Secure Elementnek, vagyis biztonsági elemnek köszönhető. Az egységes MobilTárca platformot a Deutsche Telekom biztosítja a Csoport tagvállalatainak, ezzel is hozzájárulva a MobilTárca nemzetközi szintű elterjesztéséhez. Németország, Lengyelország, Szlovákia mellett Magyarországon indult el eddig a közös platformon a MobilTárca szolgáltatás, de egyedül a magyar felhasználók számára érhetőek el a pontgyűjtési ill. rendezvényjegy-kezelési funkciók.

A hazai piac legfontosabb szereplőit összefogó Magyar Mobiltárca Szövetség 2011 júniusában alakult meg. Céljául az innovatív, mobil NFC technológiára alapuló fizetési megoldások, rendszerek és szolgáltatások hazai elterjedésének előmozdítását tűzte ki. A Szövetség koordinálásával 2013 nyarán indult el a MobilTárca szolgáltatás egy éven át tartó nyilvános tesztje 2 ezer fő részvételével. A MobilTárca kereskedelmi szolgáltatás elindulásával új időszámítás kezdődik majd az összefogás és a hazai mobilfizetés életében, melynek fő fókusza a potenciális kártyakibocsátók integrációjának előkészítése. Ennek érdekében a szövetség Inkubációs programot indít a jövő év elején elsősorban a bankok és a kereskedők számára.

A Magyar Telekom számára kiemelten fontos, hogy a legújabb, innovatív szolgáltatásokat mielőbb elérhetővé tegye az ügyfelek széles rétege számára. A vállalat és partnerei jelentős szerepet vállalnak a kényelmes, korszerű, idő- és készpénzkímélő digitális és online fizetési módok megismertetésében és elterjesztésében. A digitális írástudás és a biztonságosabb internethasználat széleskörű elterjesztése, valamint a korszerű szolgáltatásokat használók arányának növelése összhangban van a Digitális Magyarország célkitűzéseivel is.

Megosztás