Blogzine

Énmárka építése saját honlappal 5 lépésben

A személyes márka fogalma manapság egyre népszerűbb, de sokan még nem tudják, mire is való pontosan, kinek lehet hasznos és hogyan kezdjünk neki. Többek között ezekre a kérdésekre adunk választ a cikkünkben.

Az énmárka építése szinte bárki számára hasznos lehet, hiszen bármilyen állásra történő jelentkezéskor pozitív tényező egy jól kialakított személyes márka, nem beszélve a vállalkozókról, művészekről, közéleti szereplőkről. Természetesen a közösségi média profilunk és bármilyen online megnyilvánulásunk alapján is tudjuk befolyásolni a rólunk kialakuló képet.

Tisztában kell lennünk vele, hogy mik az erősségeink és hogyan “adhatjuk el” magunkat, a legjobb mód ennek kifejezésére pedig egy személyes honlap létrehozása – amellyel természetesen összhangban vannak a közösségi média profiljaink és minden online jelenlétünk. A saját honlapunk segítségével kifejezhetjük önmagunkat, hatásosan mutatkozhatunk be és kelthetünk pozitív benyomást leendő ügyfeleinkben, partnereinkben, munkáltatóinkban. Ehhez adunk most segítséget.

Domain + Tárhely

Egy weboldal alapvető feltétele, hogy legyen egy domain név és webtárhely a tulajdonunkban. Domain regisztrációt tekintve a legfontosabb szempont, hogy milyen nevet választunk. Ezen a címen lesz elérhető a későbbiekben a honlapunk. Talán legcélszerűbb a saját nevünket választani domainként valamilyen formában – viszont fontos, hogy mindenképp legyen egyedi – , vagy vállalkozás esetén akár a tevékenységi körre utaló kulcsszavakat is alkalmazhatunk. A lehetőségeink skálája meglehetősen széles, hiszen használhatunk ékezetes betűket és kötőjelet is, valamint több száz domain végződés közül választhatunk. A magyarok körében a legnépszerűbb a .hu, de külföldi célközönség esetén az adott országkód is használható, vagy tevékenységi körre utaló végződéseket is alkalmazhatunk. Továbbá személyes honlapok esetén népszerű még a .me, mely Montenegró tartományneve, de az angol me szóra utalva előszeretettel használják személyes oldalakhoz, blogokhoz.

A webtárhely választás elsődleges szempontja pedig a weboldalunk számára szükséges méret, melyet a feltölteni kívánt tartalom befolyásol. Amennyiben nem akarunk webshopot üzemeltetni a honlapon, vagy nagyon sok videót feltölteni, akkor általában egy kisebb csomag elég szokott lenni, de a későbbiekben van lehetőség csomagváltásra, amennyiben elszámoltuk volna magunkat, vagy változnak a terveink.

Email cím

Amikor már rendelkezünk domain névvel és webtárhellyel, a legtöbb szolgáltatónál ingyenesen tudunk domaines email címet beállítani és használni. Mindenképp éljünk ezzel a lehetőséggel, hiszen professzionális hatást kelt, valamint tovább erősíthetjük énmárkánkat és a weboldalunk népszerűségét, ha emailezés során vagy névjegykártyán is a honlapunk domain nevét tartalmazó email címet használjuk.

Weboldalkészítés

Ideje eldönteni, hogy milyen módszerrel készítjük el a weboldalunkat. Használhatunk hozzá tartalomkezelő rendszereket vagy különféle honlapépítő programokat, melyek segítségével akár saját magunk, sablonok segítségével is elkészíthetjük a honlapot. Vagy bízhatjuk webfejlesztőkre is a dolgot, akik saját fejlesztéssel készítik el számunkra a weboldalt, teljes mértékben a mi elképzeléseink szerint, viszont ennek általában jóval magasabb költségei lehetnek, mint a korábban említett lehetőségeknek.

Tartalom

Talán a tartalom tervezése és a szöveg megírása lesz a legnehezebb feladat, hiszen tükröznie kell a személyiségünket, képességeinket, mindeközben pedig fel kell keltenie a célcsoport érdeklődését, pozitív első benyomást hagyva bennünk.

A szöveg készítésénél figyeljünk a mondanivalón túl a stílusra, a megfogalmazásra és a helyesírásra is! Használjunk címeket, alcímeket, kiemeléseket és megfelelően tagoljuk a szövegeket, segítve, hogy az olvasó mielőbb megtalálja a számára értékes információkat!

Természetesen a szöveges elemek mellett használhatunk képeket, videókat és különféle hanghatásokat is, személyes márkánk minél teljeskörűbb kifejezése érdekében.

Az egyes témákat rendezzük külön menüpontokba! Semmiképp se felejtsük el a bemutatkozó részt, valamint a kapcsolati fület, de ezenkívül feltölthetjük külön menüpontba referenciáinkat, vagy egy másikba az ügyfeleink, partnereink rólunk írt véleményét is feltüntethetjük. Vezethetünk blogot, vagy indíthatunk podcastot, a lehetőségeknek szinte csak a képzelet szab határt.

Népszerűsítés

Végül, de nem utolsó sorban népszerűsítenünk is kell személyes márkánkat. Nem elég csupán elkészíteni a weboldalt, ha nem találja meg senki, nem vesszük nagy hasznát. Jelenítsük meg a közösségi média felületeinken, linkeljük emailes aláírásunkba, használjuk a névjegykártyánkon, állásra történő jelentkezéshez ezt küldjük el önéletrajzként. Valamint ügyeljünk rá, hogy mindig tartsuk naprakészen az oldalt, ettől lesz hiteles. Frissítsük az aktuális információkkal, jelenítsük meg új tapasztalatainkat, mutassuk be elkészült referenciáinkat!

Sok sikert kívánunk a személyes márka építéséhez!

Megosztás