Trendspotting: ubiquitous computing – mi??!
Eldöntöttem, hogy nyáron tanulok. A Microsoft meghívott Szent Pétervárra (júl), a Climete-KIC pedig (júniusban) eltranszponál Palo Altoba (mai news – sic!). Előző vmi ‘insight’ dolog lesz, utóbbi inkább cleantech téma. És fejembe vettem, hogy kéne ilyen marketing dolgokat nyomni itthon is, mint a „ubiquitous computing„ – mert ez a jövő, állítólag!
Az egyik régi projektem (Juhász Marci, alias NeoRobot, aki most 3 tavaszi startup versenyt megnyert) kint van Berlinben a Seedcampen és éppen ma kérdeztem tőle mail-ben, hogy milyen ott kint a startup felhozatal. Azt mondta, hogy sajna „sz…r”. Aztán elkezdtünk ötletelni, hogy amikor a nyáron a Szilícium völgybe megy, akkor mit lehetne amolyan „backroundként” kivinni magával? Amolyan „tarisznya fiának”?
És arra jutottunk, hogy most egyetlen trendi dolog van. Ez amibe a mobilok is mennek. (De a mobilokat utálom befektetési témában…) Ez pedig valami mobilos viselhető kütyü. Ez az ún. „ubiquitous computing”. Azaz amikor a mobilt nem a telefonban hordjuk, hanem a karkötőben, szemüvegben, hajpántban, vagy akár a ruhaszövetben. Mindegy hol. A lényeg, hogy eggyé olvad testünkkel és maga a „smart” vízió már régen nem a telefonálásról szól.
Anno pár éve – a szájhagyomány szerint – Marci eladott egy intelligens mérő-ruhát a Magyar Telekomnak. Ha jól emlékszem, akkor mega pénzért vették meg tőle, mert mérte a testhőmérsékletet, lélegzést, mi-egymást. És aztán nem történt semmi sokáig. Hát így ért véget egy hiper innováció varázslata… itthon…
És most végre a Marci-féle géniusz és ötletei mehetnek a (Singularity Egyetem nyertes ösztöndíjának) jóvoltából, nyáron a Bay Area-ába. Ahol talán egy ilyen ruha, egy ilyen viselhető smart-cucc figyelmet generál. Ahol a Marci-féle magyar agyak táptalajra lelnek és ahonnan majd mi is kapjuk vissza az infot, hogy mit érdemes itthon fejlesztenünk.
Szóval ez a nyári vízió. Mostanában ezen gondolkozom, hogy ilyesmiket kellene tanulni. Singularity-n, a Climate-KIC dolgain vagy olyan nemzetközi tudás-networkök-ben, amik valódi tudást transzportálnak „kies” hazánkba…
Ez lesz a nyár!
Tanulni! Majd tudósítok róla.
nem lehetne meg tobb ide nem illo ertelmetlen fotot a cikkbe beletenni? mondjuk minden szo utan egyet. Marcinak meg hajra!
de jogos… bocsi… a jövőben relevánsabb lesz
Kedves Milan,
–
szerintem erősen túlreagálod a dolgot.
–
Ha ennyire szigorúan ragaszkodnánk a témához kötött képekhez, akkor a marketing szakma 95%-a éhenhalna.
–
Hiszen ezen az alapon még a okostelefont kínáló lenge hölgyet is ki kéne cenzúráznod, mondván, hogy a kacér mosoly legfeljebb a rezgő üzemmódra utalhatna, ami a széles és lapos okostelefon esetében nem igazán életszerű.
–
Kéne legyen benned annyi elvonatkoztatási képesség, hogy ne csak a direkt képi utalásokat tudd elfogadni.
–
Vagy ha nincs, akkor próbáld csupán szórakoztató mellékletként kezelni őket.
–
Egy szabad ötletelésről szóló cikkhez a szabad asszociáción alapuló képválasztás szerintem tökéletesen passzol.
–
Nagyon szomorú lennék, ha Prospero leszokna róla.