Blogzine

Stratégiai megállapodást kötött a Hiventures és az MDDÜ

A magyarországi divat- és dizájnipari ágazat fellendítése, valamint egy értékteremtő hazai divat- és dizájnipari startup ökoszisztéma kialakítása érdekében stratégiai megállapodást kötött egymással a Hiventures, valamint a Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ). A felek a megállapodás értelmében kölcsönös szakmai támogatást nyújtanak egymásnak a divat és dizájn területén tevékenykedő startupokat érintő programjaikban, illetve közösen alakítják a terület fejlesztésével kapcsolatos elképzeléseiket.

Szakmai mentorprogramok indítása, a szervezetek közötti tudástranszfer, közös képzési program kidolgozása – többek közt ezeket is tartalmazza az a stratégiai megállapodás, amelyet az MFB Csoporthoz tartozó
Hiventures, valamint a Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ), az iparág fejlesztéséért felelős állami szakmai szervezet kötött a magyarországi divat- és dizájnipari ágazat fellendítése érdekében.
„A divatipar nemzetközi szinten körülbelül 2,5 billió dolláros iparág, amelynek jelentős részét a fashion tech megoldások teszi ki. Szeretnénk, ha Magyarországon is elmozdulna ez a tradicionális iparág az innováció és a digitális transzformáció irányába és kiaknázásra kerülnének a divat, design és a technológiák ötvözésében rejlő üzleti lehetőségek. Fontos feladatunk, hogy az itthon tanuló kreatív szakemberek ne csupán divatipar és
dizájn ismeretekkel, hanem vállalkozói szemlélettel, startup tudással is fel legyenek vértezve, ezáltal sikeresebbek legyenek a régiós és nemzetközi versenyben. Ezeket a célokat szolgálja az MDDÜ-vel kötött stratégiai együttműködésünk” – mondta Katona Bence, a Hiventures vezérigazgató-helyettese.

„Integratív szakmai szervezetként az MDDÜ folyamatosan keresi az olyan együttműködéseket nemzetközi, illetve hazai szakmai partnerekkel, amelyek hozzájárulnak a hazai divat- és dizájnipar nemzetközi
versenyképességének növeléséhez, a régiós vezető szerep eléréséhez, és ezeken keresztül a turisztikai országmárka építéséhez” – mondta Bata-Jakab Zsófia, az MDDÜ vezérigazgatója. Hangsúlyozta: az együttműködéssel fontos céljuk, hogy perspektívát nyújtsanak az divat és dizájn területén tanuló és dolgozó fiatalok számára, erősítsék a vállalkozói szemléletet a kreatív iparágban, és elősegítsék az innovatív és digitális megoldások megjelenését az ágazat minden szegmensében.

A megállapodás értelmében a jövőben a két szervezet kölcsönösen segíti a jelen és jövő innovatív kezdeményezéseit, valamint a vállalkozói utánpótlás megteremtését a divat- és dizájniparban. Így fontos eleme az együttműködésnek a két szervezet közötti tudástranszfer, amelynek keretében a Hiventures üzleti mentorokat delegál az MDDÜ startup vállalkozásokat érintő programjaira, eseményeire, akik szakmai előszűrés mellett, üzleti tematikájú előadásokat képesek tartani, valamint csapatokat mentorálni. Az MDDÜ pedig divat- és dizájnipari szakmai mentorokat, előadókat delegál igény szerint a Hiventures témába vágó programjaira, eseményeire. Előbbiek mellett az MDDÜ szakmailag validálja a Hiventureshez beérkezőiparágspecifikus projekteket, míg a Hiventures befektetői prezentációs lehetőséget biztosít az összes MDDÜ által mentorált divat és dizájnipari startup vállalkozás, innovatív ötlet számára.

A Hiventures és az MDDÜ stratégiai együttműködésének további lépéseként megkezdik a felek egy közös egyetemi „startup képzés” kidolgozását a divatiparban tanulmányokat folytató hallgatók számára, hogy
segítsék őket sikeres vállalkozás indításában. A tervek szerint a képzés végén a befektetésre alkalmas, kiválasztott projektek a Hiventure 9 millió forintos inkubációs befektetésben, valamint az MDDÜ szakmai
támogatásban részesülhetnek. Az együttműködési megállapodást tovább erősítve, a Hiventuresen kívül az MFB csoport többi leányvállalat is szerepet vállal a hazai divat-és design ipar támogatásában, legyen szó
finanszírozásról- tőke, hitel, garancia-, kapcsolati tőkéről vagy szakértői bázisról.

Megosztás