Lezárult az ötödik OTP Startup Booster Program

Sikeresen zárta az OTP Csoport a startupokkal közös három hónapos pilot időszakot az ötödik Startup Booster Programban. A november 30-án online megrendezett Demo Day záróeseményen 11 startup mutatta be az elmúlt három hónap eredményeit, amelyben az OTP Bank hazai szakterületei mellett az OTP Csoport bolgár, román, szerb, szlovén és ukrán leánybankjai vettek részt. A legnagyobb üzleti potenciált jelentő megoldások éles bevezetésére a Csoport és a startupok folytatódó közös munkájának eredményeként a 2023 januárjában induló hat hónapos roll-out szakaszban kerülhet sor.

Az idén ötödik alkalommal elindított OTP Startup Booster Program egy nemzetközi partnerségi kezdeményezés, amelyben a világ minden tájáról érkezett startupok kapnak lehetőséget arra, hogy kölcsönösen előnyös kapcsolatokat építsenek ki az OTP Csoporttal, együtt dolgozhassanak a kelet-közép-európai pénzügyi szektor vezető szereplőivel, és esélyt kapjanak vállalkozásaik fejlesztéseinek gyakorlati alkalmazására. A program célja, hogy az OTP Csoport és a fejlődő vállalkozások célorientált, üzleti fókuszú, hosszútávú partnerségével születhessenek újabb innovatív megoldások.

A pályázatok fókuszában most is az ügyfélélmény növelése, a digitális fejlődés és a hatékonyságnövelés állt. Kiemelt figyelmet kapott a termékek és szolgáltatások hatékonyságának optimalizálása, hogy a felszabadítható extra kapacitást új, értékteremtő projektekbe fektethessék. Idén a program egy új területtel is bővült: az alapvető banki termékeken kívül már fenntarthatósági, illetve agrár témakörben is lehetett jelentkezni.

A programra az idei évben 55 országból összesen 256 pályázatot nyújtottak be Új-Zélandtól Észtországig. A tesztidőszakot kilenc országból érkezett 11 startup teljesítette.

„Az OTP Startup Booster Program 2017-es indulása óta nagy fejlődési utat jártunk be. Mostanra több mint 1600 érett fázisban lévő vállalkozással vizsgáltuk meg az együttműködés lehetőségét, és az egységes módszertannak köszönhetően ma már az OTP Csoport minden tagországa csatlakozhat a programhoz. A csoportszintű tudásmegosztással tovább erősíthetjük és bővíthetjük partnerkapcsolatainkat, ezáltal pedig a teljes kelet-közép-európai régióban kínálhatunk a hatékonyságot fokozó és az ügyfeleink igényeit még jobban szolgáló innovatív megoldásokat” – nyilatkozta Csányi Péter, az OTP Bank Digitális Divíziójának vezetője.

A pilot szakasz 2022. szeptember 5-én indult és november 25-ig tartott, az OTP Csoport hat érintett tagországa is részt vett a kiválasztott projektek fejlesztésébe.

„Ez a második év, hogy nemzetközi szinten indítottuk el a programot. Idén több országból köszönthettük a jelentkezőket, mint tavaly, és újabb külföldi leánybankjaink kezdhették meg a tesztidőszakot a kiválasztott startupokkal. A bankszakmai és szervezeti igények mellett minden évben az aktuális gazdasági-társadalmi kihívásokra helyezzük a hangsúlyt, ezért idén a bankon túlmutató, fenntarthatósági célokat szolgáló pályázatokat is vártunk. Büszke vagyok arra, hogy a csapatoknak sikerült a nyelvi akadályokat, időbeli és távolsági nehézségeket is leküzdve értéket teremteni” – emelte ki Fischer András, az OTP Bank Innovációs Igazgatóságának vezetője.

A Demo Day esemény bevezető előadását Payal Dalal, a Mastercard Center for Inclusive Growth központ társadalmi hatásért és nemzetközi piacokért felelős alelnöke tartotta a jelenlegi, felgyorsult világunkat meghatározó innovációs lehetőségekről, illetve azok társadalmi vonatkozásairól. A startupok prezentációit a nézőkön kívül kilenc főből álló szakértői csoport értékelte. Ők a programban részt vevő leánybankok és az OTP Csoport szakterületeinek vezetőiből, illetve a program külső partnereinek képviselőiből álltak.

A 2022-es Demo Day-en a startupok a két szponzori díj mellett a közönségdíjért is versenybe szálltak. A közönségdíjat az a csapat kapta, amelynek a prezentációjára a legtöbb szavazat érkezett a körülbelül 500 főt számláló közönségből. Az OTP Csoport kiemelt hangsúlyt helyez a közös értékek támogatására, ezért a közönség körében megszavazott legnépszerűbb startup által választott nonprofit szervezetnek 500 000 Ft támogatást biztosít a közönségdíjas csapat nevében.

Az OTP Startup Booster Program 2022-es díjazottjai:

  • A Cogo nyerte el a KiwiTech Global Innovation Award díjat,
  • az AWS (Amazon Web Services) Most Promising Startup díját az Agremo kapta,
  • a közönség pedig a deskbirdnek szavazta meg a legjobb ötletért járó díjat.

Az OTP Startup Booster Program 2022-es résztvevői:

  • Az Agremo megoldása egy egyedülálló mesterséges intelligencia, amely drón- és műholdképek segítségével hatékony és objektív szántóföldi és terményismeretet tesz lehetővé.
  • A Cogo termékeivel a vállalkozások és ügyfelek a banki tevékenységükhöz kapcsolódóan nyomon követhetik CO2-kibocsátásukat, és mérhető lépéseket tehetnek annak csökkentése érdekében.
  • A deskbird csapata olyan kulcsrakész irodai menedzsmentfelületet kínál, amelynek segítségével mérhető, kezelhető és optimalizálható az iroda kihasználtsága.
  • Az Ender Turing mesterséges intelligencia alapú felülete pénzügyi szolgáltatók, távközlési és közintézmények értékesítési és ügyfélszolgálati csapatainak hívásait, csevegéseit és e-mailezését elemzi, valós idejű visszajelzést ad az alkalmazottaknak és vezetőknek.
  • A GetMonety a tinédzserek és fiatal felnőttek számára kínál edukációs platformot a pénzügyi termékek céljairól és használatáról.
  • A Mclimate olyan IoT megoldást kínál, amelynek segítségével régi épületek tehetőek „okossá”, javítva az energiahatékonyságot, csökkentve a karbonkibocsátást és a karbantartási költségeket.
  • A RegSearch egy szabályzatkezelési rendszer, amely összekapcsolja a külső és csoportos szabályozásokat a belső szabályzatokkal, így gördülékenyebbé téve a jogi megfelelőség, a riporting és egyéb üzleti folyamatokat.
  • A Soleadify adatainak köszönhetően a vállalatok képesek lehetnek a kockázatok előrejelzésére és a lehetőségek feltérképezésére, valamint az ellátási láncok, a biztosítási, a hitelezési és a magánpiaci folyamatok automatizálására.
  • A White Label Loyalty platformja a tranzakciók és tevékenységek gamifikációjával segít jobban megérteni az ügyfeleket és növelni az ügyfélélményt.
  • A yieldsApp egy mezőgazdasági mesterséges intelligencia alapú platform, amely előre jelzi és diagnosztizálja a kártevőket, a betegségeket, a talaj egészségét, a tápanyag-rendellenességeket, javaslatokat fogalmaz meg közvetlenül a gazdálkodóknak.
  • A Zuko egy űrlapelemző szoftver, amely több platformon átívelő viselkedési elemzéssel javítja a konverziós arányt, és ezzel hozzájárul az ügyfelek megtartásához és új ügyfelek megnyeréséhez.

A három hónapos pilot időszak során a cégek az OTP Csoport mentorain kívül a program külső partnereitől is jelentős szakmai támogatást kaptak – a 11 vállalkozás összesen 21 mentorral találkozhatott és 78 személyre szabott mentoring alkalmon vett részt. Az ötödik Startup Booster Program utolsó szakaszában, a 2023. januárban induló hat hónapos roll-out szakaszban a tesztidőszak sikeres projektjeit a vállalatok és az OTP Csoport tagjai a közös munka folytatásaként az ügyfelek rendelkezésére bocsátják, vagy belső folyamataikba integrálják.

 

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .