Blogzine

Tolkien útján a magyar kis- és középvállalatok

Mastermind csoportokkal készítik fel a legújabb gazdasági, társadalmi kihívásokra az értékesítési vezetőket országszerte, ahol már a klasszikus, frontális oktatásra emlékeztető tréningek nem adnak megfelelő válaszokat a vállalatok számára – derül ki az egyik legnagyobb, hazai alapítású tréningcég, a Comline Budapest összefoglalójából. A recesszió, és a recessziótól való félelem, a gazdasági és társadalmi átalakulás olyan kihívásokkal szembesítette a hazai kis- és középvállalatokat, hogy a mentorálás és a közös gondolkodás lett a kulcs. A mastermind csoportok talán egyik leghíresebb, egykori alakja J. R. R. Tolkien volt, akit A Gyűrűk ura című mű megírása közben inspirálta, segítette saját mastermind csoportja.

Tolkien útján a hazai KKV-k

Közel 100 éve léteznek mastermind, azaz “mesterelme” csoportok, amelyek rendkívül erős eszközt adnak azok kezébe, akik nyitottsággal, problémaközpontú gondolkodással keresnek válaszokat az aktuális kihívásokra. J. R. R. Tolkien is egy ilyen írókból álló, kislétszámú csoportban vitatta meg A Gyűrűk Ura kéziratát, ma pedig a hazai vállalatok gyakorlatába is beszivárgott. Az évente 120 cég közel 1200 értékesítőjét képző magyar tréningcég, a Comline Budapest jelenlegi, hazai ügyfélállományán azt tapasztalja, hogy napjaink kihívásaira, főként vállalatvezetési, értékesítési területen egyre nehezebb tankönyvből válaszokat találni. “Egy-egy ilyen csoport alkalmas arra, hogy olyan visszajelzéseket adjanak egymásnak a résztvevők, amelyeket az egyébként magányos, cégvezetői székben nagyon ritkán kapnak meg. Ha pedig a visszajelzésekkel okosan sáfárkodnak, akkor az eredmény nem marad el, tapasztalataink szerint az új gyakorlatokkal akár 50-60 százalékos növekedés is elérhető” – mondta el Nagy Béla, a Comline Budapest tulajdonosa és vezető trénere.

Molekulafejlesztőtől a nyomdászokig mindenki válaszra lel

Egy-egy csoport dinamikája a résztvevők sokszínűségén, nyitottságán és aktuális problémáin, illetve a résztvevő tréner irányításán múlik. “Közel egy éve kísérletezünk különböző csoportokkal, az eredmény sokszor meglepő és hosszú távú sikerhez vezet. A kiégett eladási technikáktól, elavult szokásoktól nagyon nehéz eltérni, hibáikkal szemben szinte vakká válnak a vállalatok. Ebből tud kimozdítani egy jó mastermind csoport.” – tette hozzá Nagy Béla. Minél színesebb a résztvevői kör, annál kreatívabb megoldások születnek egy-egy kihívásra, például arra, hogy hogyan motiváljuk az eladással foglalkozó kollégákat, vagy milyen módszerek mentén mérjünk teljesítményt.

Mastermind itthon

Magyarországon többszáz mastermind csoport létezik, különféle témákban, azonban a tréningközpontú szemlélet, az előre lefektetett szabályok és az egyes tagok előszűrése kulcsfontosságú a csoport sikeréhez.

 

 

Megosztás