Riportok

Amsterdami élmények a Climate-KIC-től

Mivel ez egy blog és a blog = napló, most egy személyes útibeszámoló következik. Amsterdamba a Climate-KIC, Inkubáció-II. startupjait vittem egy Szilícium völgyi oktatásra. Miként szerepeltünk?

Magyarként két startuppal vettünk részt a Climate-KIC EU-s program, amsterdami oktatásán, amelyet Beth Susanne tréner tartott, aki a Szilícium völgyből érkezett. A magyar startup-okat a MyCorporation Incubation készítette fel, amely cég a Climate-KIC inkubációs partnere. A Climate-KIC-ról annyit kell tudni, hogy a Európai Unió Innovációs Hivatalának (lásd ez egy mega-minisztréium, ami az Infoparkban székel, és rövidítése EIT) egyik programja, amelyben klímainnovációval kapcsolatos startup-okat támogatnak és segítenek piacra lépni akár pénzbeli támogatással, akár tudás- és kapcsolati hálóval. Én február óta dolgozom nekik és ennek kapcsán 2 x 7 db startup-ot inkubálok hétről hétre.

20130522_171108
6 ország résztvevői

Nos az ún Inkubáció-II-ből most két napra két startup látogathatott el Amsterdamba, ahol 6 ország képviselői vettek részt az oktatáson. Jöttek klímainnovációs startup-ok Angliából, Lengyelországból, Spanyolországból, Németországból, Olaszországból és itthonról. Magyarországot a ReTHINK és az 5L startup alapítói képviselték.

Mindenkinek prezentálnia kellett: először két percben, majd 5-5 percben és a tréner folyamatosan segített tökéletesíteni a prezentációt. Íme a magyar prezik:

A videóban Dr. Bodnár Zsolt ismerteti a ReTHINK (Bioplimer) startup-ot, amely során kukoricából készül a pet-palack, amely így akár 4 hónap alatt képes elbomlani.

STARTUP TÁMOGATÁS HOLLAND MÓDRA

Érdekes volt a második napi helyszín, ahol a reptéren található mega-konferencia központ egyik modern irodaépületében voltunk. A hely egy coworking hely volt, ahol a reptér új kockázati tőkealapjának startupjait inkubálják. A reptér pedig alapvetően támogatja a fenntartható fejlődéssel kapcsolatos programokat és magát ezt a tőkealapot és inkubátort is az ilyen startup-ok támobatására hozta létre… mondon a „reptér” hozta létre… Klassz ugye?

Íme néhány fotó az inspiráló helyről. Várjuk, hogy Ferihegy és a Nyugati pályaudvar is kialakítsa a hasonló startup inkubációs helyeket :-))

Kedvencem a 3 méteres "asztali" lámpa
Kedvencem a 3 méteres „asztali” lámpa
6 ország csapatai készülnek
A két magyar csapat készül az egyéni konzultációra Beth Susanne-nel
Sebastian, a német srác vicces prezije a zenei fesztiválokon használható mobil hotelről.
Az angolok csupa lakás-fűtéssel kapcsolatos megoldással jöttek.
Beth Susanna, Szilícium völgyi tréner helyre teszi az egyik német prezentálót - mondjuk mi is kaptunk rendesen
Beth Susanna, Szilícium völgyi tréner helyre teszi az egyik német prezentálót – mondjuk mi is kaptunk rendesen

Egyébként – minden elfogultság nélkül – büszkék lehettünk a magyar startup-okra. Szerintem mi vittük a leghasznosabb ötleteket. Például a németek egy zenei fesztiválokon használatos mobiltelefon-töltő ötlettel jöttek, a lengyelek napenergia cellákat tisztító megoldással, az angolok pedig például a fűtést „okosan” lekapcsoló érzékelőkkel (van már ilyen több is) vagy a padlást szigetelő álmennyezettel próbálkoztak.

A legviccesebb az volt, amikor az amerikai tréner megkérte az angolokat, hogy beszéljenek érthetőbben és ne hadarjanak, mert nem érti őket… hát akkor mi mit szólhattunk :-))

Éljen Amsterdam és az ottani startup világ!