BlogzineHazai pálya

Nemzetközi siker: a Cubilog második lett

A szlovák Excalibur csapat négy kontinens 45 országából benyújtott 444 pályázat közül lett az első, a termékfejlesztést a Deutsche Telekom 500 ezer euróval támogatja.

A második helyen a magyar Cubilog ötlete végzett, a Magyar Telekom vállalta az ötlet tesztelését és továbbfejlesztését a T- City program keretében.

Berlinben nemzetközi szakértőkből álló zsűri választotta ki a Telekom Nemzetközi Innovációs Verseny győzteseit. Összesen négy kontinens 45 országából 444 ötletet nyújtottak be. A döntőben a szlovák Excalibur csapat győzedelmeskedett, a második helyezett a Cubilog Magyarországról.

„Az Excalibur egyedülálló megoldást kínál egy jelentős problémára. Az ötlet nem csak a jelenleg fennálló autentikációs problémákra nyújt megoldást, de a jövőben felmerülőkre is, amikor minden eszköz internetkapcsolattal rendelkezik majd.” –magyarázták Ivan Klimek és Peter Luptak, az Excalibur ötletgazdái. „A távközlési szolgáltató kulcsfontosságú ebben a folyamatban, hiszen számukra is nagy lehetőséget kínál egy eddig kihasználatlan területen. Ez a verseny egyedülálló alkalom arra, hogy a Telekommal stratégiai szövetségben az ötlet a megvalósítás szakaszába léphessen.”

Az Excalibur szlovák alapítói: Ivan Klimek, Peter Luptak, Tomas Korenko és Marian Keltika. Újításuk segítségével a felhasználók mobiltelefonja biztonságos és kényelmes autentikációs eszközzé alakítható. A mobileszköz lehetőséget ad a többszintű jogosultság kezeléséhez, ezáltal biztonságosabbá teszi a kapcsolatot, mindezt a felhasználók számára láthatatlan és kényelmes módon. Egyedülálló titkosítási eljárással védik a bizalmas adatokat az adatlopás és hackerek támadása ellen.

A másodikként végzett magyar Cubilog ötletében a Magyar Telekom és a Telekom Innovation Laboratories is lát fantáziát, így felkarolták és továbbgondolásra érdemesnek találták.

A Magyar Telekomot Pataki Róbert, a cég üzletfejlesztési vezérigazgató-helyettese képviselte a zsűriben, aki szerint rendkívül erős mezőnyben bizonyítottak a hazai versenyzők. „A felhőalapú adatgyűjtő és ellenőrző rendszer, a Cubilog lett a verseny második helyezettje. A Magyar Telekom hisz ebben az ötletben, ezért a T-City Szolnok projekt keretében, élő tesztkörnyezetben ad lehetőséget a továbbfejlesztéshez.” –nyilatkozta Pataki.

„Azt hiszem, minden okunk megvan rá, hogy büszkék legyünk a magyar pályázók kreativitására és a második helyezésre. A több mint 400 nemzetközi pályázatból, közel 70 érkezett Magyarországról és három pályázó személyesen is bemutathatta ötleteit a nemzetközi zsűrinek. Biztos vagyok benne, hogy nem szakad meg a kapcsolatunk a döntőbe jutott ötletek szállítóival és akár szakértőként, akár egyéb erőforrással segíthetjük az ötletek életre keltését.”- hangsúlyozta Pataki.

A harmadik helyezett a német startup Codeatelier Homee termékötlete lett, akik a Telekom Innovation Laboratories-zal terveznek további együttműködést. A második és harmadik helyezett iPad-et is kapott nyereményként. A T-Venture pedig további három döntős ötlettel is felveszi a kapcsolatot.

A nemzetközi verseny a lengyel T-Mobile, a Magyar Telekom és a németországi Telekom Innovation Laboratories közös kezdeményezése, de támogatta a szervezést és részt vett a kiválasztás folyamatában a DT inkubációs laborja, a hub:raum Németország és Lengyelország, UQBate és a Kitchen Budapest is. A következő hónapokban a Telekom Csoport szakértői a nyertes koncepciót termékké vagy prototípussá fejlesztik, amihez 500.000 euró értékben biztosítanak erőforrást.

Közel 700 start-up és magánszemély, köztük a vállalatcsoport dolgozói nyújtottak be pályázatot a Telekom első innovációs versenyére. A versenyzők öt kategóriában indulhattak a megmérettetésen, ahol több szűrő és előzsűrizés után a 444 ötletből tizenkét döntős próbálta meggyőzni a hatfős nemzetközi zsűrit terméke vagy szolgáltatása életképességéről.
A következő hónapokban a győztes csapat a Deutsche Telekom szakértőivel részletes fejlesztési és üzleti tervet dolgoz ki. 2013 decemberében a lengyelországi Innovációs Napon mutatják be a terméket vagy annak prototípusát.

A Telekom innovációs versenyéről
A Telekom Innovációs Verseny az új Telekom Challenge (Kihívás) program része, melynek célja az újító szellemű kultúra elterjesztése nemzetközileg a Telekom Csoporton belül. Az ötletversennyel párhuzamosan – ami elsősorban a vállalkozókat, diákokat, egyéni pályázókat, valamint a Telekom Csoport és leányvállalatai dolgozóit kívánta bevonni – meghirdették az Együttműködési Kihívás (Collaboration Challenge) elnevezésű versenyt is. Ebben a belső, vállalati versenyben olyan dolgozókat keresnek, akik kimondottan szívesen dolgoznak kis csoportokban, egy újfajta együttműködési rendszerben, ahol egy konkrét üzleti területre dolgoznak ki megoldást. A Collaboration Challenge 2013-ban Kenyába látogat; központi témája a „Tele-gyógyítás Afrikában” lesz.

 

Megosztás