A 10 millió ‘prezi’ országa

A Prezi.com exkluzív patijára kaptam meghívót, Magyarország vezető startupjaival közösen. Tehát vigyázat! Trendisített élmény beszámoló következik, komoly üzenettel!

Az Amerikai Nagykövetség kereskedelmi attaséja hirdette meg a partit, a nagykövetség villájában. Igazi kerti parti, elegáns fogadással és filmekben látható klisék között – igaz most a főszereplő a hazai startup világ üstököse a Prezi.com volt. Árvai Péter alapító angol nyelvű beszédében köszöntötte az egybegyűlteket és méltatta a hátteret, a hazai példaképeket, amik mentén megszülethetett az álomsztorijuk. Péterről illik tudni, hogy svéd gyökerű és kevésbé beszéli hazánk nyelvét, mégis “a magyarországi gyökerű magyarokat” meghazudtoló szívvel viseltett az Óhaza irányában! Péter szerénysége és példamutató ereje lehengerlő volt a beszéd során: derűje áthatotta a megjelent csaknem 200 fős ünnepi sereget.

Árvai Péter beszéde

A STARTUP ELIT BULIZIK

A megjelentek érdekes válogatással voltak ott, valami más volt, mint az üzleti partikon: egyrészt a menő startup-ok is meghívót kaptak, hiszen ott volt a Gravity-s Csikos Peti, csillogó fekete szmokingjába, megérkeztek IVANKA-ék Vespa robogójukon, Orosz Bálint, a Distinctiontól, de ott voltak az üzleti és angyali világ dojenjei: Záboji mester, a hazai “entrepreneurship” eszme atyja, valamint Bojár Gábor, aki kissé megszeppent, hogy ennyi kiscéget látott egy amerikai diplomata szervezésű fogadáson. Fehér Gyula, Ustream alapító elengedhetetlen és világosan egyszerű fehér ingében szerényen megbújt a tömegben, és persze másrészt megjelentek a hazai tőkealapok emberei: Molnár András (Portfolion / DayOne / induló seed alap), Doszpod Endre (Portfolion), Várady Zoltán (CKTA).

Az apropót a fogadásra az adta, hogy a Prezi-be befektető Accel tőkealap vezetői is ellátogattak a Prezi-hez, ide a végvidékre. Bár őket nem tudtam azonosítani, lehet, hogy ott sem voltak? (sic) De mégsem ez volt az este üzenete! Valami nagyon komolyra derült ma fény!

MIRE DERÜLT FÉNY AZ ÉJSZAKÁBAN?

Szép volt, hogy Péter nem magukat méltatta, hanem felhívta a figyelmet a jelenlévő többi hazai sikersztorira: a Ustream-re, ahol megemlítette Fehér Gyulát – aki válaszul szerényen integetett, szokásáshoz híven. Megemlítette a LogmeIn-t és felhívta a figyelmet a feltörekvő Gravity-ra, vagy a Jeremie első hullámban indult Pocket Guide-ra. Szép volt, mert nem a tegnapi bejelentés volt a hír – nevezetesen, hogy elérték a 10 millió usert – hanem az volt az üzenete, hogy támogatni kell, hogy a magyar startup-ok a nagyvilágban elindulhassanak és ennek hátteréül szolgál csak a történetük.

Ez volt az a momentum, ahol megvilágosodott bennem, hogy a Prezi-sztori éppen attól szép, hogy igazi példakép akar lenni és irányt akar mutatni az egész csapat nekünk! Ennek elemeit már korábban is tapasztaltam tőlük: amikor pénzt kértünk az Underground megrendezésére, mindig az elsők között támogattak minket, de nem pénzzel, hanem külföldi előadóval. Amikor támogatni kellett más startup eseményt, ők voltak azok, akik egyből megjelentek. Amikor Halacsy Peti, a márciusi undergroundon felszólalt és az angol nyelvű kultúra mellett érvelt az értetlen hallgatóság előtt, akkor már lehetett érezni, hogy ők másképp akarnak segíteni… Mást gondolnak a fejlődésről.

A KÖZÖS “10 MILLIÓ”!

Amikor bejelentették, hogy elérték a 10 millió usert, akkor felsejlett bennem, hogy ez “közös”. Mert a Prezi olyan cég, akinek a sikere mindannyiunk sikere! Bocs, ha ez nagyon pátoszos, de ez a közös mégis a “mi kis 1 milliónk”. Egy olyan idealizált szám, amely a magyaroknak is erőt adott évekig – mondjuk egészen más kontextusban. Amiből mostanában csak vesztettünk, mert a politika “10 milliója” nem az, ami az emberek “10 milliója”. Végre egy cég, aki olyan üzenettel bír, amely túlmutat egy magyar startup világsikerén. Az egész hazai üzleti világnak példaképül szolgál. Az ő Amerikában, Szilícium völgyben és világszerte megszerzett “10 milliójuk” ugyanis nem az “övék”, hanem ezt a sikert képesek megosztani mindannyiunkkal – ezt köszönöm, a hazai startup ökoszisztéma nevében! Nekem ez valahogy arra a jelenségre hasonlít, amikor a Google a legtrendibb céggé vált, mindezt úgy tette, hogy először adni akart a közösségnek. Most a prezinél is ezt érezni: adni akarnak valamit, mégha egyelőre csak érzik is, hogy mit kéne adniuk. De az üzenet már megvan és ez nagyon szép!

Várjuk a folytatást!

Éljen a Prezi! A 10 millió Prezi országa!

——

BACKROUND: Drew Banks, keresk. igazgató “prezije” a sikerről, klassz:

http://prezi.com/bjtkktlfobcn/prezi-zooms-to-10-million/

Kapcsolódó posztok:

A bejegyzés kategóriája: Hazai pálya, Riportok
Kiemelt szavak: , , , .
Közvetlen link.

Hozzászólás

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.