Szegedi cég a CEE toplistán

Pozitív példaként szoktam kiemelni a szegedi céget, amely külföldi piacon kreatív terméket szállít olyan nagyoknak, mint például a Sony. De központja továbbra is Szegeden van. Most FAST 50 díjat kaptak. Nevük FACTORY Creative Studio!

Budapesten, a Deloitte Magyarország székházában adták át október 25-én, csütörtökön a Közép-európai Technology Fast 50díjakat. A régió leggyorsabban fejlődő technológiai vállalatai közé került a szegedi Factory Creative Studio Kft. is, a rangos elismerést Fábián Zsolt ügyvezető-kreatív igazgató vette át. Érdekesség, hogy a díjazottak több mint fele lengyel cég, emellett csehek, litvánok, románok, szlovákok, szlovének, észtek és szerbek kerültek még a legjobb 50-be. Az 50-es közép-európai listára összesen 8 magyar cég került be, Magyarországon a Factory a 6. helyezést érte el, regionálisan a 44. helyen végzett a rangsorban, éves 251%-os növekedéssel.

A listán a magyar cégek között még két számomra ismert név van: az E-bola, amely gerilla kampányokat és speciális social media megoldásokat nyújt. Ő a 26. helyezett, 575%-os növekedéssel. Majd a Balabit a 46. helyen, 239%-os növekedéssel. Itt azért megjegyzem, hogy a cégek növekedése és helyezése szerintem jelentősen függ a méretnagyságtól. Tehát mondjuk egy több milliárdos árbevételű cég (mint pl. a Balabit) esetében jelentősebb siker, akár egy 200%-os növekmény, mint egy kisebb pár százmilliós cégnél. Ez persze a versenyt és a listán szereplő cégek dicsőségét, kiválóságát nem kérdőjelezi meg, de az összehasonlítás szempontjából fontos lehet.

A díjazott cégek nagy részét nem ismerem, tehát itt az idő, hogy tudjunk róluk. Hiszen a jövő nagy reménységei kerülhetnek ki belőlük, maga a FAST 50 vagy FAST 500-as listák célja is ez. Felhívni a figyelmet az extra növekedésben lévő cégekre, amely – és ezt talán nem is kell mondanom – a gazdasági válság alatt külön érdem és extra siker.

Anno a FACTORY-ra is úgy figyeltem fel, hogy pár éve meghívtak egy szegedi eseményükre a Kreatív héten és ott olyan pozitív tenni akarással, tanulással teli aktív légkörrel találkoztam, amely már akkor jelezte, hogy a cég hamarosan még sikeresebb lehet. Külön érdekes volt panaszaikat hallgatni a helyi városi lét nehézségeiről és politikai kötöttségeiről, arról, hogy az induló vállalkozások milyen gazdasági környezetben indulhatnak el egy vidéki városban. Ezt persze bizakodva mesélték, de már akkor érdekesnek tűnt ragaszkodásuk a helyi bázishoz és indulási ponthoz. Utóbbit – tudtommal – azóta is megtartották, mert legutóbb is egy nagy szegedi halászlé főző fesztiválra invitáltak (HALIMPIA). És ez benne a példaérték: légy a külpiacon sikeres, növekedj nagyra (lásd Paul Graham startup paradigmája), de a hazai bázisra építs!

Íme az egyik ügyfelük nyilatkozata (forrás: website-juk lábléce):

“[…] – Térjünk vissza a Factoryhoz: mivel rendelkeznek, amivel mások nem? – Mindenekelőtt a kivételes kreativitás, valamint a legújabb technikákban való jártasság és fejlesztési képességek teszik számunkra érdekessé ezt a céget. Korábban több flash alapú tematikus oldal, sorozatokat népszerűsítő microsite, valamint az ezekhez kapcsolódó online hirdetések kivitelezésére adtunk a szegedi társaságnak megbízást, most pedig sokkal nagyobb terveinket valósítják meg: szeretnénk, ha már nemcsak közép-európai oldalainkat fejlesztenék, hanem Európa más területeire is dolgoznának. Reméljük, még sokáig lehet segítségünkre ez a kivételes tudás – később akár globális munkák alkalmával is. […]”

Hajrá FACTORY, hajrá Balabit és hajrá a többi FAST 50-es! A hazai startup közösség várja a sikereiteket!

És íme a FAST 50 lista: ITT

 

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .