CULT! Budapest és a startup-ok!

Megjelent ma egy fotó a Facebook-on. Böszörményi Gergő, Design Terminál vezető profilképet váltott. És ezen elgondolkoztam…

Mert van egy hely, ami lassan háromnegyed éve számos startup esemény helyszíne. Ez úgy indult, hogy Gergő szólt mindenkinek külön-külön, aki a startup közösségben dolgozik és elmondta, hogy a Design Terminál vár mindent , ami startup. Mindezért nem kell fizetni, csak “jönni kell”. Van egy hely, ami az államé és ami nyitott a közösség felé. És azóta rengeteg startup esemény helyszíne, bevonzotta a közösséget.

Én egyszer meetingeltem vele és nyitott volt mindenre, ami startup. Éreztem, hogy valaki olyannal tárgyalok, aki nem csak “lőzüngol”, hanem odaadja, amit tud. És azóta ennek látjuk eredményét.

Szóval ezután másképpen néztem a vele kapcsolatos történésekre és ma megláttam a profil fotóját, amin egy kult-képen nagy betűkkel díszeleg: Bpest…

És ez hiper KULT!

Miért?

Mert több országban voltam a nyáron és rengeteg startup közösségi emberrel beszélgettem: ausztráloktól kezdve oroszokig, vagy akár írektől kezdve a maláj barátaimig. És kialakult bennem az a reflex, hogy ha rákérdeztek, “ki vagyok?” vagy “honnan jöttem?” – akkor azt mondjam “Csaba, from Budapest!”

És ezt mindenki bírta! Budapestet szeretik és kult!

Ha azt mondtam, hogy Magyarországról jövök, akkor elkezdték 3-4. kérdésre firtatni, hogy: “jól, mennek ott a dolgok…” “a politikusokkal nincs baj?” “és a gazdaság… izé… nem nagy probléma ott… izé” . E helyett, ha azt mondtam, hogy “Budapest”, akkor egyből válaszolták “egészsegedre” “JÓnapt” és elkezdtek magyar emlékeket, szavakat, ismerősőket, barátokat emlegetni.

Budapest cool! Budapest menő! És ez magyar nagyon! Ezt szeretik bennünk! Ez a márkánk!

Egy város, ami magyar. Ami startup, és ami szerethető! Gergő is ezt látja. Ezt érzem a fotóján.

Éljen – pontosabban LIKE!

MEGJEGYZÉS: a fotó annyira sikeres, hogy Hild Imre a kommentben ezt írta:

Hild

4 thoughts on “CULT! Budapest és a startup-ok!

  • 2013. szeptember 26. csütörtök at 10:40
    Permalink

    Nagyon egyetértek! Budapest is cool!

    Én azt a tendenciát figyeltem meg, hogy a startup világ városközpontú!

    Ha pl. a SoundCloud-ról beszélünk, nem azt mondjuk, h “a German startup”, hanem azt, hogy egy “a Berlin-based startup”!

    Ha városokra fókuszálunk és nem nemzetiség alapján határozzuk meg a startupok identitását, annak van egy nemzetközi felütése, ami sokkal menőbb, mintha magyar startupokról beszélnénk. A Prezi is inkább egy “Budapest-based startup”, mint egy “magyar startup”. Előbbi konotálja azt, hogy több mint 40 országból dolgoznak a Prezinél, melynek HQ-e itt van a csodálatos fővárosunk szívében.

    Ezért is van az, hogy nem tartom szerencsésnek, amikor mindig “magyar startupokról”, “magyar ökoszisztémáról” “magyar sikerekről” van szó. A startup világnak nincs szüksége nemzeti érzelmekre és határvonalakra, ellenben erős városközpontú ökoszisztémákra, amik emelik az adott hub presztízsét igen.

    Reply
  • Pingback:SZAVAZZ! 2013-as start-up évértékelő | Insider Blogzin

  • Pingback:SZAVAZZ! 2013-as start-up évértékelő | MyCo Incubation

  • Pingback:VOTE! 2013 start-up year of assessment | MyCo Incubation

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..