Startup Weekend – az első! és sikerült!

Az EPC-s fiúk (Nagy Petrosz főnök – Bakó Zs, az örök aktív – Borbély G, a csendes intellektuell) ismét összegründoltak valamit, amivel a hazai startup világ történetét megalapozzák. Mindezért Respect nekik, mert jól sikerült!

Először volt a Startup Flyer nevű találmányuk, amiről megtanultuk, hogy majdnem ugyanaz, mint az Elevator Pitch. (vagy lehet, h tévedek?) Aztán kiderült, hogy ennek a kettőnek a lényege az, hogy 2 percben eladjuk magunkat, akár egy liftben, ahol a nagyvezérrel összehozott minket a sors! – és mindez nem vicc, hanem azóta rengeteg angolszász forrásban ezzel a kategóriával találkoztam. Szóval Petroszék anno ráéreztek a “lift-beszéd” fontosságára, behozták ezt a hazai (elmaradott– bocs!) környezetbe, most pedig egy újabb event innovációjukkal szembesülhetünk: “startup weekend”

A weekend sztori lényege, hogy elsőre ismeretlen embereket összehoz egy bulis hétvégére a szervezők, ahol előre eldöntik, hogy mely projekt ötletekkel fognak versenyezni. Majd ha ezt eldöntötték, a résztvevők, amolyan kommunális és közösségi jelleggel belevágnak a lecsóba és kitalálják maguknak, hogy melyik ötletet veszik komolyan. Nos, ezt annyira komolyan gondolják, hogy szinte bentlakásos jelleggel összehozzák magukat hosszú, termékeny hétvégi órákra és elkezdenek valamit megalkotni. Az alkotás vége egy mini-startup verseny, ahol a startup versenyek komolyságához szokott zsűri, és kevésbé népes közönség színház-szerűen végighallgatja, majd megszavazza a nyerteseket. Ezekből persze húsvér startupok jönnének létre – ez a cél! (és lőn, amennyiben azóta a nyertes Tagomo szépen el is indult)

Nos, ez volt a cél! És lássátok – ez sikerült is az első magyar startup weekend-en. Adva volt egy lelkes szervező team (lásd EPC), egy lelkes mentor és iroda háttér angyal (Ranstad – egy menő fejvadász cég és vezetője, Jankovich Ilona, angyal) és sok ötletes, kísérletező, fiatal versenyző, meg néhány tevékeny mentor (Kaprinay Zoli, jómagam), és néhány nem-tevékeny mentor, aki el sem jött (Simó alias Origo-ex Gyuri…).

A csapatok kb. 20 ötlettel kezdtek, amiből pénteken 8-ra esett a demokratikus választás.  Azaz összeállt a 8 csapat és elkezdte megcsinálni  a projekteket.

Íme a fotók az eseményről:

Vasárnap, a döntő előtt - balra: Kaprinay Zoli, Bónuszbrigád főnük beszélget Borbély Gábor, EPC szervezővel
Hihetetlen, hogy egy fejvadász cégnek mitől megy ennyire jól - de megérdemlik, mert helyet adnak egy ilyen rendezvénynek! A kedvenceim a nagy lufi-alakú csillárok!
Az első versenyző, aki a nyertes lett - a Tagomot prezizi Bárdos Kristóf
Nálam ők voltak a favorit: Scale Fu. Tiszta biz-modell: egy hétvége alatt csináljunk bevétel termelő cuccot és lőn!
ScaleFu lényege: a Heroku hostoló platformon skálázó segédletet adni, 10-20 usd-ért azonnal
A Twitter hazai első (és azóta egyetlen) áldozata (akit kirúgtak anno a mobilos cégtől) projektje - közösségi kölcsönbe adok-veszek portál
És van, ami már a kezdetben titkos: CSR támogató social media ötlet (sajna nem nyert)
Szimpatikus ötlet volt: külföldiek nyelvtanulását segíteni, szó-és képzet kapcsolással
Kaizer Gabenék (revision - vírus guru) ötlete lokalizációs social hirdetésekre
A zsűri döntésben... Kohut Gergő, iEurope értékel
Közönség és jobbra Shy, alias Turcsény T, SmartUp Communications és startup közösség alaptag - ő már tudta ki lesz a nyertes, igaza volt!
Öröm a közönség díjnak (is) - Tagomo
A szervezők mondák: gyertek az epc-re, és jövőre ugyanitt! Köszi!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..