BlogzineKülföld

Új zenei trendek

Crowdsource-sláger és az új üzleti modellek.

Az Ericsson együttműködik Avicii-vel, a világhírű DJ-vel és producerrel, hogy megmutassa, hogyan működhet a hálózatba kapcsolt társadalomban az innováció és hogyan formálódhat át az üzleti tevékenység is.

Az Ericsson jövőképében megfogalmazott hálózatba kapcsolt társadalomban az emberek, helyek és dolgok közötti valós idejű kapcsolat új utakat nyit az üzleti tevékenységben és a szórakoztató tartalmak elérésében is. A szórakoztatóipar többször is sikerrel honosított már meg új modelleket, elég akár a tartalmak digitális terjesztésére gondolnunk. Az Ericsson arra használja ezt a projektet, hogy más iparágakkal folytatott párbeszédében is bizonyíthassa álláspontját.

Avicii fiatal, progresszív művész, aki az alkotó munka, a zeneszerzés új útjait járja. Rajongótábora a semmiből nőtt több tíz milliósra pusztán a közösségi média révén, miközben két legutóbbi, a Universal Music Sweden kiadásában megjelent számából is sláger lett. A Forbes magazin nemrég őt nevezte a világ második legbefolyásosabb 30 évnél fiatalabb zenészének..

A projektben először is felkérik Avicii rajongóit és a világ minden táján élő producereket, hogy küldjenek hangfájlokat az interneten át. Az „Avicii x You” projekt január 9-én indult. Avicii lesz a vezető producer, ő gondozza majd a társalkotóktól beérkező tartalmakat, a basszust, az effekteket, a dallamot, a ritmusokat és a vokált. Ezekből fogja létrehozni a világ első közösségi, crowdsource-olt slágerét, amelyet 2013. február 26-án mutatnak be.

Avicii nyilatkozatában elmondta: „Fantasztikus érzés és izgalommal tölt el, hogy felkérhetem a rajongóimat, legyenek részesei az alkotási folyamatnak. Ezzel a megoldással újabb szintre emeljük a zenei alkotást és a terjesztését – és talán az előadását is.”

Avicii menedzsere és partnere, Ash szerint: Az „Avicii x You” projekttel ismét paradigmaváltásra készülünk, mi leszünk az elsők, akik így használják fel napjaink közösségi technológiáját. Ezúttal sem csak arra szeretnénk felhívni a figyelmet, milyen remek producer Avicii, hanem népszerűsíteni szeretnénk az elektronikus tánczenét is, érzékeltetve, hogy dalokat nem csak képzett zenészek szerezhetnek. Ez a projekt az egész világ számára ösztönző példa, megmozgatja a közösségeket és nagyon szórakoztató.”

Per Sundin, a Universal Music Sweden ügyvezető igazgatója szerint: „A zeneipar rengeteget változott az információs és kommunikációs technológiák révén. Napjaink nagy kérdése az, milyen új lehetőségek nyílhatnak a zene előállításában, marketingjében és terjesztési módszereiben. Ez egy nagyon érdekes projekt, amely közelebb hozza egymáshoz a rajongókat és a művészt. A projektben összekapcsolódik Avicii, a rajongók, az Ericsson és a Universal Music sajátos tehetsége, hogy változást hozzon a zeneiparba.”

„A mobilkommunikációban, a szélessávú hálózatok és felhőalapú szolgáltatások működtetésében szerzett tapasztalataink jól megfelelnek a projekt igényeinek. Arun Bhikshesvaran, az Ericsson marketingigazgatója szerint: „Véleményünk szerint 2018-ra a mobil adatforgalom a jelenlegi szint körülbelül 12-szeresére növekszik, elsősorban a szórakoztató tartalmak fogyasztása miatt. A 2013-ra általunk azonosított 10 legfontosabb fogyasztói trend szerint is a közösségi média-alapú szórakoztatás, a városi élet kollaboratív és kreatív vonásai, valamint a felhőalapú szolgáltatások lesznek a folyamatos alakulásban lévő hálózatba kapcsolt társadalom legfontosabb jellemzői.

„Túl azon, hogy nagyszerű együtt dolgozni Avicii-vel, Ash-sel és a Universal Music Swedennel ebben a kreatív folyamatban, a projekt az ügyfeleinkkel folytatott szorosabb párbeszéd lehetőségét is megnyitja, hogy később majd közösen használhassuk ki az átalakulást hozó üzleti lehetőségeket” – foglalta össze Bhikshesvaran.

 

Megosztás

One thought on “Új zenei trendek

  • Modt nem azért, de erre az ötletre a Vodafone itthon országos kampányt csinált nyáron a Yonderboi-al.

Comments are closed.