Blogzine

Woow, Startup felvásárlás: BlaBlaCar-AutoHop

Mától a BlaBlaCar, a világ legnagyobb telekocsi-közössége, része a magyar alapítású AutoHop!

A vezető Közép-Európai telekocsi közösség, a magyar alapítású AutoHop a mai nappal a világvezető telekocsi platform, a BlaBlaCar részévé válik, a AutoHop rendszere teljes egészében integrálódik a BlaBlaCar platformba (http://www.blablacar.hu/). A 2012-ben a Haidekker-fivérek (István és Balázs) által alapított AutoHop rövid idő alatt a régió legnagyobb telekocsi közösségévé nőtte ki magát; Magyarország mellett Romániában, Szerbiában és Horvátországban is elérhető. A 2006-os alapítású BlaBlaCar mögött az Accel Partners és az Index Ventures befektetői állnak.

 

A telekocsi szolgáltatás lényege, hogy összeköti a városok között azonos irányba igyekvő autósokat és utasokat. Az autósok így bármikor találhatnak utasokat, akikkel megoszthatják költségeiket, az utasok pedig olcsón és kényelmesen érik el úti céljukat és sokszor háztól-házig szóló közlekedési megoldáshoz jutnak.

 

Az AutoHop a BlaBlaCar-hoz hasonlóan, tagi értékelésekre épülő, megbízható telekocsi közösséget hozott létre, melynek tagjai költséghatékonyabban, élvezetesebben utaznak hosszabb távokon.  A közösség tagjai maguk választják ki, kivel és mikor utaznak, a felhasználók valódiságát és megbízhatóságát a korábbi utazások után kapott értékelések, Facebook-azonosítóval történő bejelentkezés, élő telefonszám, és a személyes felhasználói profil garantálja.

 

A mai csatlakozással az AutoHop tagok automatikusan a világ legnagyobb telekocsi közösségének tagjaivá válnak, amely 10 milliónál is több tagot számlál immár 18 országban. A magyar, román, szerb és horvát telekocsi közösség a továbbiakban sokkal nagyobb számú utazáshoz fér majd hozzá Európán belül: a BlaBlaCar közösség tagjai jelen pillanatban is több mint 2 millió út közül választhatnak. További előny, hogy a BlaBlaCar okostelefon alkalmazásának köszönhetően a tagok mobiljukról (iOS, Android) is választhatnak a meghirdetett utak közül, illetve, autósként az alkalmazás segítségével még egyszerűbben hirdethetik meg szabad üléseiket.

 

“Büszkék vagyunk rá, hogy a “BlaBlaCar-család” részévé válunk. A BlaBlaCar rengeteg hasznos tapasztalatot és technológiai tudást halmozott fel, amely kulcsfontosságú a további fejlődésünk szempontjából. A nagyobb városok összekapcsolása mellett célunk, hogy a tömegközlekedési szempontból nehezebben megközelíthető kisebb városoknak és falvaknak is jelentős közlekedési alternatívát kínáljunk.” — mondta el Haidekker István, az AutoHop társalapítója.

 

blabla-nyito

 

 

 

 

“Az AutoHop csapata képes volt egy bizalom alapú közösséget létrehozni és rövid időn belül a régió vezetőjévé válni. A víziónk közös: még közösségibbé, költségkímélőbbé és hatékonyabbá tenni a közlekedést Európában és azon túl.” — mondta el Nicolas Brusson, a BlaBlaCar nemzetközi terjeszkedésért felelős társalapítója.

 

Az AutoHop platform teljes egészében a BlaBlaCar rendszerébe olvad, a tagok profilja, értékelései és meghirdetett útjai tovább élnek a BlaBlaCar-on. Az AutoHop csapata továbbra is folytatja a közösség építését és támogatását, de immáron BlaBlaCar név alatt. Az újonnan csatlakozó négy kelet-közép európai országgal együtt immár 18 országban, többek közt Franciaországban, Németországban, Olaszországban, Lengyelországban, Portugáliában, Oroszországban, Spanyolországban, Törökországban, Ukrajnában, valamint az Egyesült Királyságban és Indiában is elérhető BlaBlaCar.

 

AutoHop

Az AutoHop a vezető telekocsi közösség Magyarországon, Romániában, Szerbiában és Horvátországban. 2012-es alapítása óta, a cég több mint 250 ezer fős közösséget épített, amelyet egy hétfős csapat szolgál ki budapesti székhellyel. Magyarországon a Budapest – Debrecen, Pécs, illetve Szeged útvonalak a legnépszerűbbek, továbbá, a nagyszámú külföldön munkát vállaló magyar miatt hasonlóan népszerűek a bécsi és müncheni utak is.

 

BlaBlaCar

A BlaBlaCar a világ vezető telekocsi közössége, amely összeköti az azonos irányba tartó utasokat és autósokat, hogy együtt utazhassanak és költséget spóroljanak meg. Az utasok hozzájárulnak az autós üzemanyag- és esetleges autópálya-költségeihez, de mindez nem a profitszerzés, hanem kizárólag a költségek megosztása céljából történik.

A platform alkalmas biztonságos, bizalomalapú közösség létrehozására, ahol a tagok valódi személyként, teljes profillal jelennek meg. A tagok személyes profiljukban azt is megadhatják, mennyire beszédesek útközben a “bla” — “blablabla” skálán, ahonnan a közösség neve is származik.

A BlaBlaCar globális, kölcsönös bizalmon alapuló közösséget épít utasokból és autósokból; 18 országban van jelen. Havonta több mint 2 millió BlaBlaCar tag osztja meg útjait, amelyeknek átlagos hossza 340 kilométer.

Megosztás

One thought on “Woow, Startup felvásárlás: BlaBlaCar-AutoHop

Comments are closed.