Blogzine

Magyar startupok hódítják meg a világpiacot

A Magyar Nemzeti Kereskedőház (MNKH) 2015 végén elindította InnoTrade elnevezésű startup programját, amelynek keretében ígéretes innovatív vállalkozások neves nemzetközi szakmai rendezvényeken való részvételét biztosítja piac- és kapcsolatépítés céljából. A szakmai program indulása óta eltelt közel öt hónap alatt összesen 11 ígéretes magyar startup képviselhette hazánkat a Las Vegas-i CES-en, az austini South By Southwest fesztiválon és a hannoveri CeBit kiállításon.
Magyarország nemzetközileg egyik legversenyképesebb terméke az innováció, éppen ezért a Magyar Nemzeti Kereskedőház tevékenységében stratégiai szerepet játszik az innovatív kis- és középvállalkozások, a magyar tudás és szakértelem exportjának fejlesztése.
Ennek jegyében indította el 2015 év végén a Kereskedőház InnoTrade elnevezésű programját, melynek keretében a legjelentősebb nemzetközi startup eseményeken vehetnek részt innovatív magyar induló vállalkozások piac- és kapcsolatépítés céljából.

Nincs kapacitás a nemzetközi piacépítésre

A startup ökoszisztéma felől érkező visszajelzések arra mutattak rá, hogy projektjeik ugyan nemzetközileg is piac- és versenyképesek, de a legtöbb időt, energiát és erőforrást a termék/szolgáltatás előállítására és fejlesztésére fordítják, így nem marad kapacitásuk ötletük nemzetközi piacon történő validálására és sikeres külpiaci tevékenységre, illetve elesnek attól a lehetőségtől, hogy ötletüket külföldön, a célközönség előtt teszteljék és hiteles, valódi piaci visszajelzést gyűjtsenek be.
Az InnoTrade program hiánypótló, hiszen pontosan ezeken a területeken kívánja a startupokat támogatni, a Kereskedőház törekvése, hogy olyan stabil magyar szereplővé váljon, amely kiszámíthatóan, megbízhatóan és folyamatosan képes támogatni a startupok külföldi rendezvényeken való megjelenését.
Eredményes külföldi megjelenések
A program keretében eddig három jelentős nemzetközi esemény vehetett részt összesen 11 startup: januárban a Las Vegas-i CES-en, márciusban pedig az austini South by Southwest, illetve a hannoveri CeBit rendezvényen.
A rendezvények amellett, hogy kapcsolatépítés és tapasztalatszerzés terén nagyon hasznosnak bizonyultak, konkrét üzleti eredményeket is hoztak a startupoknak, hiszen a házi automata sörfőzőgépet gyártó Brewie 50.000 dolláros előrendelésről állapodott meg, míg a leletrendező Laborom applikáció fejlesztői közel 11.000 dollár értékben kötöttek üzleti szerződést.
További tervek
Az InnoTrade program keretében az idei évben további több mint 15 nemzetközi rendezvényre juttat el hazai vállalkozásokat a Magyar Nemzeti Kereskedőház. A következő nagyszabású állomás a TechCrunch New York, amelynek keretében egy New York-i és bostoni tanulmányútra is sor kerül. A résztvevő vállalkozások az Egyesült Államok legfejlettebb startup központjaiban tesznek látogatást, akcelerátorokat és inkubátorokat keresnek fel, befektetőkkel, iparági szereplőkkel találkozhatnak, illetve rangos szakmai konferenciákon, találkozókon vesznek majd részt.
A program továbbfejlesztéseként a Magyar Nemzeti Kereskedőház és a kaliforniai Berkeley Egyetem Haas Üzleti Iskolája továbbá nemrégiben együttműködési megállapodást kötött, mely lehetővé teszi, hogy a Kereskedőház vállalkozásfejlesztéssel foglalkozó szakemberei a Szilícium-völgy egyik legelismertebb oktatási és tudományos műhelyének segítségével dolgozhassanak ki közös programokat a magyarországi startup ökoszisztéma fejlesztésére, valamint támogatóinak és szereplőinek továbbképzésére.

sxsw123456
Ducsai-Oláh Zsanett, a Magyar Nemzeti Kereskedőház vezérigazgatója hangsúlyozta, a magyar cégek helytálló szakmai tudással, innovatív ötletekkel rendelkeznek, felkészültek és projektjeik versenyképesek a külpiacokon is, ugyanakkor segítségre van szükségük ötletük nemzetközi piacokon történő validálásához. „A Magyar Nemzeti Kereskedőház tevékenységében kiemelt szerepet kap az ígéretes, innovatív vállalkozások külpiacra segítése. Ennek érdekében indítottuk el InnoTrade programunkat, amely a globális piacot célzó, induló vállalkozások előtt álló akadályok kiküszöbölésében, valamint a nemzetközi, befektetőkkel és iparági szereplőkkel való kapcsolatépítésben segíti a magyar startupokat.”

További információ az InnoTrade programról:

http://www.innotradeprogram.hu/

 

A Magyar Nemzeti Kereskedőház (MNKH) Zrt. célja egyébként elősegíteni a magas hozzáadott értékű, nemzetközileg is versenyképes termékeket és szolgáltatásokat előállító hazai kis- és középvállalkozások exporttevékenységének bővülését. Helyi képviseletein keresztül jelenleg négy kontinens összesen közel 40 országának piaca érhető el.

Partnerei számára a külpiacokon felkutatja a lehetséges konkrét üzleti lehetőségeket, illetve személyre szabott, komplex szolgáltatáscsomagot nyújt exportképességük növelése érdekében.

Megosztás